מאגר מטרות ויעדים לטיפול בבית ספר או בקליניקה:
אמון-בנית אמון בעצמו במטפל ובסביבתו הקרובה.
יצירת יחסי אמון וחווית קבלה.
דימוי עצמי-מרחב להכלת ביטויים קשים במישור האישי והבין אישי.
הגברת תחושת שייכות באמצעות השתתפות בפעילות הבעתית, וחוויה של הצלחה.
הגברת המוטיבציה לעשייה, ללימודים להסתגלות טובה יותר לחברה.
הכרת העולם הפנימי והרחבתו-מודעות רגשית ואישיותית.
יצירת קשר עם אנרגיות חיוביות –עוצמה וכוח פנימיים.
פיתוח ושיפור היכולת להביע מגוון רחב של רגשות.
פיתוח היכולת להיות מודע לרגשות קשים (כעס,עצב,כאב) ולמתחים רגשיים (תסכול, זעם) ולהבין מה מקורם.
שיפור היכולת לתעל רגשות ולעדנם (סובלימציה).
שיפור הדימוי העצמי ויצירת הערכה עצמית חיובית.
שיפור הביטחון העצמי.
העלאת סף תסכול.
שיפור טווח הריכוז ויכולת ההתמקדות.
שיפור האירגון הפנימי –עשיית סדר במכלול הרגשי, הפנימי והגעה למצב של איזון ואינטגרציה.
הפחתה של התנהגויות לא יעילות: התנהגות סטריאוטיפית, קומפולסיבית, גרימת נזק עצמי ונזק לאחרים ולסביבה, התנהגות מופרעת, פרסברטיבית ואימפולסיבית.
פיתוח היכולת לקחת אחריות אישית על מנת להיות עצמאי ולהקטין את מידת התלות.
פיתוח יכולת ההנאה ושמחת חיים.
מימוש הפוטנציאל האישי והגשמה עצמית.
פיתוח יכולת עיבוד לתחושות ורגשות.
מציאת דרכי התמודדות לשיפור הרגשתו ביחס לעצמו.
שיפור תפיסה מציאותית של עצמו.
פיתוח מודעות לכוחות ויכולות.
מפגש עם מכלול רגשות.
אינטגרציה תוך אישית-מודעות לרגשות וחויות.
שיפור יכולת נקיטת יוזמה.
סובלימציה לרגשות קשים.
טראומה-ביסוס תחושת אמון וקשר.
מרחב מוכל לביטוי תכני חרדה.
עיבוד תהליך האבל.
חיזוק תחושת השליטה.
מרחב להבעת רגשות קשים.
מודעות לכוחות ויכולות.
יצירת תחושת מסוגלות ומוגנות.
גירושין- מרחב לביטוי רגשות ותחושות המלוות מצב זה (כעס, אשמה, חרדות נטישה)
פיתוח כוחות אשר יאפשרו לו לתפוס את הוריו כשני תאים משפחתיים.
עיבוד רגשות נטישה למול חיזוק המשכיות הקשר עם ההורים על אפיונם השונה.
התמודדות עם מחלה/מגבלה-מרחב להבעת רגשות ותחושות שונים המלווים את מצבו הפיזיולוגי
שיפור היכולות להשתמש בכוחות פנימיים להתמודד עם מצב של עמימות.
מרחב לעיבוד תהליך האבל על אובדן העצמאות.
חברתי:
שיפור השליטה העצמית.
פיתוח היכולת לשתף אחרים בתחושות ורגשות אישיים(SHERINGׂ)
פיתוח היכולת לשתף פעולה עם המטפל או עם כל אדם אחר הנמצא בטיפול.
פיתוח מודעות לעצמי ולאחרים.
פיתוח רגישות לעצמי ולאחרים.
יצירת קשר עין.
פתוח ערנות לסביבה המידית.
פיתוח יכולת נתינה וקבלה(אמפטיה, תמיכה, עזרה.)
הרחבת ההבנה לגבי התפקיד שממלא באינטראקציה הבין אישית.
שיפור היכולת לתת ולקבל משוב וביקורת בונה.
שיפור יכולת ההקשבה.
שיפור היכולת להנהיג ולהיות מונהג.
שיפור מיומנויות חברתיות.
הרחבת רפרטואר תגובות חברתיות.
חיזוק מיומנויות תקשורת.
מודעות לאסטרטגיות של יצירת קשר (תן וקח, ותור, פשרה, נקיטת עמדה וכו' )
שפה ותקשורת-שיפור היכולת לחקות.
פיתוח שפה אקטיבית(expressive language ) ושפה פסיבית (receptive language ) לדיבור קומוניקטיבי והבעתי.
הרחבת היכולת להביע צרכים.
פיתוח יכולת הבעת רצונות.