קופצת ממשימה למשימה

שלום רב,

אני אמא לילדה מקסימה בית 12, בכיתה מקדמת.

בחופשה אני מעסיקה אותה כמה שניתן אבל רואה קושי שמפריע לי מאוד ומסתבר שגם לה.

היא קופצת ממשימה למשימה, ואף פעם לא גורמת את המשימה הראשונה שנתתי לה.

אני מבינה שזה חלק מבעית הקשב שלה,

אך מאמינה שיש היום שיטות לאימון ומיקוד,

אם יש לכם כמה רעיונות עבורי, ממש אשמח..

שרה זילברשטיין מטפלת באומנות M.A משיבה:

אמא יקרה!

לפני שאנסה להציע הצעות ופתרונות, שאלה קטנה לחידוד התמונה:

מה קורה בזמנים כתיקונם, כוונתי - מה טווח הקשב שלה? איך היא מבצעת מטלות בשגרה?

כמו כן - באילו משימות את מנסה להעסיק אותה, ומה נקרא מבחינתך סיום ביצוע?

ועוד - האם היא מטופלת תרופתית? ומה קורה עכשו?

אם היא מטופלת בתרופות והן משפיעות עליה טוב ברגיל - כדאי לשקול ולהמשיך את לקיחתן גם בזמנים אלו.

במיוחד אם היא נדרשת לביצוע משימות למידה או משימות אחרות הדורשות ממנה ריכוז.

כמו כן חשוב לבדוק את התאמת אורך המשימה לטווח הקשב של הילדה. במידת הצורך לקצר אותן או לפרק אותן למטלות משנה.

מומלץ מאוד להגדיר לילדה בבירור מה נקרא סיום המשימה.

חשוב לתגמל את הילדה על ביצוע מלא בעזרת ניקוד או טבלאות ולהחמיא הרבה.

ניתן לאפשר לילדה הפסקות קצרות במהלך הביצוע.

פירוק המשימה למטלות משנה יחד עם הילדה, יכול לעזור מאוד במניעת הצפה ושיתוק.

מקוה שעזרתי מעט.

בהצלחה

שרה